donderdag 10 juli 2014

Dag 7 - Cocoa Beach

Ondanks dat Jasper om half zeven gisteravond al is gaan slapen, is hij niet wakker geworden vannacht. Sterker nog, wij zijn al weer eerder wakker dan hij en om kwart over zeven komt hij onze slaapkamer binnen gelopen. Die heeft even lekker bijgetankt!

Vandaag weer prachtig weer en dat komt mooi uit, want we gaan vandaag naar Cocoa Beach, aan de oostkus van Florida. Het is ongeveer 1 uur rijden vanaf Orlando.
In Nederland heb ik via Groupon een tour geboekt voor een hele goede prijs. We gaan 2 uren varen op zoek naar dolfijnen en de letterlijke omschrijving is "a two hour swim with dolphins". En dat voor 50 euro, wie heeft het...
Het zou dus gaan om een boottrip, een bezoek aan een bounty eiland en zwemmen met dolfijnen. Gelukkig had ik al de reviews gelezen op tripadvisor (nadat ik geboekt had) en hadden we de verwachtingen wat naar beneden bijgesteld, haha.

De tour is om 13:00 en om half elf zijn we in Cocoa Beach. We gaan eerst naar de hierom zeer bekende Ron Jon Surf Shop, een enorme grote surfwinkel die 24 uur per dag open is.

Jef en ik kopen allebei een shirt van de winkel en voor Isabel en Jasper koop ik ook een t-shirt. Jef slaagt verder nog voor nieuwe Nike schoenen. Om half twaalf staan we weet buiten en lopen we naar het strand.

Prachtige hoge golven hier en we trekken gauw badkleding aan om de zee in te gaan. We hebben niet zo heel lang de tijd omdat we om kwart over twaalf richting de haven moeten gaan voor de boottocht.
Ondanks de korte tijd is het toch de moeite waard, en wat een heerlijk water. Het is net badwater, haha.

We verlaten het strand en gaan terug naar de auto. Om even over half 1 komen we aan bij het visitor center van de boottrip. We zijn met z'n twaalven en we gaan op 2 boten.
Jasper krijgt een zwemvest om en heel toevallig komt de mevrouw van het andere stel op onze boot uit Amsterdam. Ze woont sinds vier jaar hier in de USA en ze heeft al een enorm accent.

Zodra de boot vertrekt zien we gelijk een dolfijn, dat belooft veel goeds ;-). De sprongen blijven uit, dat is wel jammer. We varen over de Banana River, het is deels zout water, deel zoet water.

Manatees (zeekoeen) zijn hier ook en die zijn heel tam. Ze eten zeegras en dat is het enige wat ze doen de hele dag, net als onze koeen dus ;-)

Na een half uurtje varen komen we bij het eiland, en tropisch is een groot woord. Het ligt amper 500 meter vanaf de kant. Het is heel ondiep water, dus ook Jasper kan gewoon het water in. Het is vlakbij een plek waar vaak Manatees zijn te zien en ze zwemmen dan gewoon tussen je door. Ook dolfijnen zijn hier vaak te vinden. We zien wel af en toe wel een dolfijn, maar zwemmen met dolfijnen is het niet, haha. De Manatees hebben ook geen zin vandaag. Maakt niet uit, het heeft toch wel wat zo met z'n allen op zoek en het water is heerlijk.

We blijven hiet een uurtje en ik ga iets met Jasper terug naar het eiland, waar hij zich prima vermaakt met een flesje, zand en water.

Als we weer terug varen naar de haven, zien we nog 3 dolfijnen.

Om drie uur zijn we weer bij de auto en omdat het nog prima weer is, besluiten we weer terug te gaan naar het strand. We hebben wel zin in een duik in de hoge golven.
We rijden naar de Pier van Cocoa Beach en bij het parkeren krijg je ook toegang tot de pier, dus daar nemen we eerst even een kijkje. Er zijn een aantal vissers, maar het is me niet duidelijk waar ze op visssen.

Daarna pakken we de handdoeken en gaan op het strand liggen.

Isabel en Jasper gaan wat maken op het strand en Jef en ik gaan gelijk de zee in. Ik heb voor Jasper een nieuwe zwembroek gekocht bij Ron Jon's, een oranje die zeer opvallend is dus ik kan 'm goed in de gaten houden.

Het is wel lastig dat hij nog niet nat mag worden en zo met die golven is het ook de kat op het spek binden. Hij mag wel in het water tot zijn middels maar hij speelt zo uitbundig dat het ook wel lastig is, die band droog te houden. Maar het is al dag vier dat hij dat ding om heeft, en van de dokter moest het eerst 3 dagen, daarna stelde hij het bij naar 5 dagen. Daar zitten we bijna op, dus het zal wel goed komen allemaal.

Na een uurtje verdwijnt de zon wat niet zo erg is voor mijn lichtelijk verbrande schouders. Voor Isabel en Jasper heb ik zo'n UV shirtje, ideaal. Zou voor mij ook wel wat zijn...

Om half zes houden we het voor gezien en gaan we inpakken. We douchen het zout van ons af en op de parkeerplaats kleden we ons om. Er valt vast wel wat te zien, maar wat maakt het uit. Sta hier niet in Bergen, dus so what.

We hebben allemaal best wel trek en ik wil graag een keer eten bij Outback Steakhouse. De navigatie brengt ons er heen, ideaal.
Het restaurant stelt niet teleur, de steaks zijn heerlijk! Jasper eet eindelijk voor de eerste keer deze vakantie een tosti en hij eet goed. Isabel bestelt kipvingers, en ook zij eet haar hele bord leeg.

Met de buik vol rijden we weer terug naar Orlando en al snel begint het te regenen. Dat blijft het doen, totdat we in Orlando zijn.
Eenmaal thuis moeten we nog een show kijken die door Isabel en Jasper is bedacht, met in de hoofdrol Tinkerbell en Knabbel en Babbel.

Hij duurt erg lang en wij trappen er in. Uiteindelij is het toch echt bedtijd en hebben wij nog een lekker avond voor de boeg.

1. Klinkt als een heerlijk dagje on the beach! Wij vandaag ook lekker naar het strand geweest! En gelukkig hebben jullie toch nog wat dolfijnen gezien :-)!