vrijdag 18 juli 2014

Dag 15 - zwemmen!

Ik ben al vroeg wakker, maar ben de enige dus ik ga lekker op tijd douchen en zo gebeurt het voor de eerste keer op deze vakantie dat ik als eerste klaar ben.
Het is prachtig weer buiten en in tegenstelling tot de andere dagen verwachten ze vandaag ook geen enkele regenbui of onweer. Ideaal voor een waterpark dus naar mijn idee, maar Jef heeft dringend behoefte aan een dagje rust. En de kinderen bevalt dat eigenlijk ook wel, haha.

Ik vind het ook wel prima hoor, lekker naar het zwembad en misschien wel een boek uitlezen.

We ontbijten weer in het appartement. Je kunt ook in de lobby van het hotel ontbijten, maar het is een simpel ontbijt. Ze hebben toast, bagels en allerlei soorten muffins. En uiteraard ook koffie, thee en jus d' orange. Dat hebben we ook allemaal zelf ook, behalve dan de muffins en die halen we dan ook vaak.
En hier hebben we lekker aardbeien op het balkon :-)

Om kwart voor tien zijn we klaar met alles en ga ik alvast met Isabel en Jasper naar het zwembad. Isabel haalt de handdoeken en ik haal gauw wat muffins voordat het buffet is gesloten om 10:00.

Tot Isabel haar grote vreugde is haar vakantievriendinnetje Charlotte er ook vandaag.
De reden horen we later is geen leuke reden.

De zus van Charlotte is 13 en een van haar beste vriendinnetjes zat in het vliegtuig wat neergehaald is. Ze waren gisteren naar een pretpark en verstoken van internet. Toen zij thuis kwamen om een uur of tien bleek dat zij 400 what's appjes had ontvangen van de klas groepsapp. Al snel werd duidelijk wat de reden was van al die berichten. Vreselijk voor haar. Ze zijn wakker gebleven tot 04:00 's nachts en hebben de plannen om vandaag naar een pretpark te gaan laten varen en vandaar dat ze de hele dag bij het zwembad zijn.

Al dit nieuws gaat aan Isabel voorbij en ze heeft enorm veel plezier met Charlotte de hele dag.

Ook Jasper vermaakt zich met Felipe. Dit is de broer van Charlotte; hij is 9 jaar maar de mannen spelen heel leuk met elkaar. Prachtig om te zien.

Wij hebben dus de hele dag rust en kunnen lezen, in de meegebrachte tijdschriften en boeken maar ook de telefoon wordt geraadpleegd om het nieuws rondom het neergehaalde vliegtuig te lezen.

Om half vijf is het tijd om terug te gaan naar het appartement; we hebben Isabel en Jasper heel goed ingesmeerd maar de wangen zien wel wat rood vandaag. Ze zijn de hele dag in het zwembad geweest en eigenlijk is Isabel zelfs een beetje boos dat we " al "  weg gaan. Ze heeft het zo naar haar zin.

Maar het is echt beter om nu uit de zon te gaan, en we willen nog even op pad vanmiddag.

We kleden ons om in het appartement en gaan dan in de auto op weg naar het restaurant Longhorn Steakhouse. Wederom vraagt Jasper hoe lang we moeten wachten en waar we moeten wachten, maar ook nu kunnen we gelijk aan tafel, haha.
Jasper neemt wederom tosti en Isabel kiest meestal de cheeseburger. Jef gaat voor de ribeye.

Het smaakt heerlijk en wat ook ook zo fijn is, dat het eten altijd snel wordt geserveerd zodat we niet zo lang bezig zijn met eten.
We maken nog even wat selfies....

Na het eten rijden we nog naar de outlet mall, deze is vlakbij. De kinderen spelen wat in de speelgoedautootjes en wij kunnen op ons gemak wat winkels bekijken.

Op de terugweg naar de auto kopen we nog een ijsje en gaan daarna lekker huis!

1. Ook wel eens lekker zo'n zwembaddagje en wat erg he de vliegramp! Niet te bevatten! Heftig ook voor de zus van Charlotte om op zo'n jonge leeftijd je klasgenootje te moeten missen. X