zaterdag 5 juli 2014

Dag 1 - Gearriveerd in Orlando

De vlucht naar Orlando vertrekt ongeveer een kwartier later dan gepland. We hebben mooie stoelen gekregen, ondanks dat ik geen stoelreservering heb gemaakt (voor 88 euro retour). We zitten 2 aan 2 achter elkaar. Dat is mooi, want zo kunenn Isabel en Jasper allebei aan het raam zitten.
Isabel zit naast mij en Jasper naast Jeffrey, goede deal zeg ik ;-)

Al vrij snel na vertrek krijgen de kids een kindermaaltijd, Isabel lust vrijwel alles behalve de doperwten en Jasper vindt vooral de cookies lekker en het marsje.

Het is een lange vlucht, maar het gaat eigenlijk prima. Oke, Jef komt niet aan slapen toe, maar we mogen verder niet klagen. Om half acht 's avonds voor ons (lokaal dus half 2 's middags) komen we aan op Orlando Sanford. We moeten dan eerst nog even blijven zitten want eerst mogen de mensen die doorvliegen naar Miami er uit. Eindelijk mogen wij er uit, en eerst maak ik nog een grapje richting Isabel dat het vliegtuig verkeerd is gevlogen en dat we nu nog 10 uur moeten vliegen...maar die is niet zo geslaagd want de tranen springen in haar ogen. Snel zeg ik dat ik een grapje maak..niet leuk mamma. Ze is hartstikke lief geweest in het vliegtuig en heeft voornamelijk films gekeken en met haar elastiekjes creaties gemaakt.

De rij bij de douane is kort, erg prettig. Als e bij de bagageband aankomen draaien onze koffers al rondjes. Gelukkig, alle koffers gearriveerd.

We hebben geen bagagekarretje, dus het is een beetje een puzzel, maar als Isabel de koffer rolt die helemaal op wieltjes rijdt, redden we het. Als we buiten komen regent het...maar de temperatuur is rond de 30 graden. Jasper zegt: zo, daar zijn we dan, in de hetigheid! Haha, klopt als een bus.

We gaan naar Alamo om onze midsize SUV op te halen, gehuurd via easy terra. Prima geregeld. We slaan de upgrade naar een fullsize SUV af, kost 130 euro. Jeffrey valt op de donkerrode Jeep, ik vind het maar een koekblik. Maar de kofferbakruimte is het grootste van dit exemplaar dus de kids zitten er al in. Ik vraag voor de zekerheid aan de meneer van Alamo of dit de grootste is qua kofferbakruimte, en dan hebben we geluk. Hij geeft ons een gratis upgrade! Perfect, we kiezen een mooi witte Nissan uit.

De rit naar ons hotel is ongeveer 3 kwartier en daar aangekomen blijkt dat we helaas niet op de kamer kunnen, het duurt nog een uurtje. Dan gaan we eerst maar even naar de Walmart om boodschappen te doen. Het is wel een uitdaging, want de kinderen zijn nu wel erg moe uiteraard. We halen zo snel mogelijk alle boodschappen en het lijkt wel alsof Jasper kortsluiting heeft in zijn hoofd, zo druk (en vervelend). Maar ja, tanden op elkaar, hij kan er ws. ook niets aan doen.

We rijden na dit avontuur weer naar het hotel en gelukkig is de kamer klaar.
Het is eigenlijk een appartement , en als we binnen stappen blijkt dat we een upgrade hebben gehad! Dat gaat goed zo met die upgrades. Het appartement heeft 3 slaapkamers en 3 badkamers! Wat een luxe, we doen er niets mee maar ja, het idee is wel leuk. We hebben uitzicht op het zwembad, helemaal goed. Ik had een mail gestuurd een maand geleden, en het heeft geholpen.

We pakken snel de spullen uit en eten aardbeien met brood. Jeffrey gaat nog even zwemmen met Isabel en Jasper. Hij komt al snel terug met Jasper, hij heeft een zere teen en is erg moe. Jeffrey legt hem snel op bed en hij slaapt binnen enkele minuten.

Ik ga nog even naar Isabel toe in het zwembad en ze heeft het prima naar haar zin. Maar ineens wordt het haar ook teveel en wil ze terug naar het huisje. We zien nog een brutale eekhoorn op ons ligbed, het blijven leuke beestjes!

Ik breng Isabel lekker naar bed en plof dan neer op de bank naast Jeffrey....maar dan.....slaat de vermoeidheid toe en gaan wij ook lekker naar bed om half negen. Heerlijk slapen, eindelijk!

1. Good morning! Wat leuk om te lezen!! Mazzel zeg met al die mooie upgrades! Hotelkamer ziet er mooi uit! Ha ha grappig die Jasper, we zitten in de hetigheid��! Geniet lekker! X