zondag 20 juli 2014

Dag 16 - Typhoon Lagoon

Vandaag weer vroeg op, want we gaan het andere waterpark van Disney bezoeken, Typhoon Lagoon. 

We zijn wel vroeg wakker door de wekker, maar de kinderen slapen steeds langer uit. Wij maken ons klaar en smeren de broodjes. Op een gegeven moment stapt Isabel de slaapkamer uit, maar Jasper draait zich nog eens om. Uiteindelijk ga ik maar zijn kamer op, en hij doet uiteraard net of hij nog slaapt...

Maar hij is gelukkig al wakker en hup, de zwembroek aan hihi. Eerst even lekker ontbijten natuurlijk. 

We zijn om 10:00 bij het park, waar het parkeren weer gratis is. We lopen naar de ingang en maken een leuke foto. 

Dit keer kunnen we wel foto's maken, want we huren een kluisje zodat we de telefoons mee kunnen nemen. 
We hopen dat het vandaag net zo mooi weer is als gisteren, want toen was het de hele dag mooi weer, zonder onweer of regen. Het is leuker om zelf te bepalen wanneer je zelf naar huis gaat dan wanneer het onweer nadert en iedereen het water uit wordt gefloten. 

We zoeken een plekje in de schaduw en vinden een klein maar prima plek bij het enorme golfslagbad; de grootste attractie van het park. 

In een rap tempo komt er een enorme golf die iedereen van zijn plek weet te krijgen. Omdat Jasper bandjes heeft en dus niet kan duiken, vinden we hem altijd 10 meter verderop terug. Hij vindt het echter prachtig en je kunt hem ook niet vasthouden. Met zo'n enorme golf is dat gewoon niet mogelijk. 

Ik ben elke keer verrast hoe enorm de golf is. Na 20 minuten gaat er een toeter en dat betekent dan 30 minuten lang "normale golven", dus dan kan je even bijkomen haha. 

Na een half uurtje in de golven is het tijd om de glijbanen op te zoeken. Het zijn er twee waar je in een band naar beneden gaat en je moet er in je eentje in. Dus voor Jasper des te spannender, haha. Maar bij Disney nemen ze nooit een enkel risico, dus als zij het goed vinden moet het wel goed gaan. De rijen zijn wat langer dan bij het andere waterpark en de glijbaan is ook en stuk korter. Het maakt Isabel en Jasper niet uit, ze vinden het prachtig. 

Daarna gaan we in de lazy river, waar je in een band rondom het hele park kan ronddobberen met de stroom mee. Bij blizzard beacht waren we daar niet aan toe gekomen, een klein stukje maar. Ze vinden de lazy river op een of andere manier prachtig en wij vermaken ons uiteraard ook wel, al dobberend in de zon. 
Vandaar dat we anderhalf rondje gaan en daarna is het tijd om een broodje te eten en daarna gaan we de golven weer opzoeken. 

Hierna gaan we naar een andere glijbaan en de rij is niet lang. Boven zijn er 3 glijbanen en er mag er maar 1 tegelijk naar beneden. Jasper wil echter graag met Jef en als de dame van Disney even niet kijkt, moedig ik Jef aan om toch samen met Jasper te gaan. En woesh, daar gaan ze samen naar beneden. Daarna gaat Isabel en als ik beneden kom is Jef enorm uitgescholden door de badjuf beneden dat het levensgevaarlijk is wat hij heeft gedaan. Ze spreek Jasper aan of Jef hem heeft bezeerd. Pffff, rare Amerikanen. 
Uiteraard is Jeffrey er niet blij mee, dus ik ben even de zondebok, haha. 

We lopen verder en komen dan bij de plek waar je met een snorkel kunt snorkelen en onder je zwemmen dan allerlei vissen en kleine haaien. We moeten even wachten en na 15 minuten zijn wij aan de beurt. Isabel vindt het maar niets en als ik al in het water ben, weigert ze en loopt ze de rij omgekeerd weer terug. Het lukt mij overigens ook niet om te snorkelen; ik denk dat er iets mis gaat met mijn hersenen als ik onder water moet ademen, heel vreemd. In Costa Rica had ik dat ook al. 

Jasper zwemt met Jef mee, en hij heeft zijn duikbril wel op, maar zegt niet veel vissen gezien te hebben. Net als ik dus.
Als klap op de vuurpijl komt Jef er achter dat nu niet zijn onderwater camera uit zijn zak is gegleden, maar zijn zonnebril. Een man heeft 'm gezien (handig al die duikbrillen), en er gaat iemand 'm opduiken. Over 15 minuten mogen we terugkomen. 

Daarna gaan we naar de meest spectaculaire glijbaan van dit park, de slush 'n gusher. Je kan er met zijn 2-en in en we moeten een tijdje in de rij staan omdat de glijbaan om onduidelijke redenen een tijdje stil staat. Eenmaal bij het punt gekomen waar je de band kan pakken, moet Jasper met z'n waterschoenen uit onder de meetlat. Hij haalt de 1,22 meter niet op 4 cm na. Ik zeg please, tegen beter weten in. Hij mag niet mee, dus ik ga met hem uit de rij en wacht in het naast gelegen zwembad tot Isabel en Jef naar beneden komen. 

Er is een touw gespannen wat het zwembad scheidt van het bad waar de banden uitkomen. Jasper hangt aan het touw, ik zwem wat verderop. De badjuf gaat uit haar dak " get back from the rope". Jasper verstaat het uiteraard niet en ik ben even klaar met die brave Amerikanen, dus ik laat het even gaan. Ze herhaalt het een keer of 10 en ik moet wat gniffelen, maar uiteindelijk is het natuurlijk niet de bedoeling dat de badjuf een hartaanval krijgt dus ik roep Jasper terug. 

Jef gaat na het gllijbaanavontuur zijn bril ophalen en ik ga met Isabel en Jasper weer een stuk mee met de lazy river. 
Daarna gaan we weer de golven trotseren met z'n vieren, eten een ijsje en nadat ik een keer met Isabel samen die glijbaan waar Jasper niet in mocht heb gedaan vinden we het mooi geweest en kleden we ons om. Het is inmiddels half zeven. 

We gaan ook vandaag eten bij Cracker Barrel, het eten is er prima en bijkomend voordeel is dat het erg goedkoop is. We zijn niet zo laat thuis en Jef brengt de kinderen naar bed. 
Ik rij nog even naar de outlet mall om wat souvenirs te scoren. 
Als ik weer terug ben, heb ik geen puf meer voor de blog, dus die komt morgen wel!

2 opmerkingen:

  1. Je schrijft echt grappig ;-)! Wat een fantastisch waterpark zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor je helemaal gniffelen! Wat een super leuk park zeg!! X Sophia

    BeantwoordenVerwijderen