vrijdag 25 juli 2014

Dag 19 - reis naar huis

Helaas, de dag is aangebroken dat we weer naar huis vliegen. Om 14:00 vertrekt ons vliegtuig vanaf Orlando Sanford en om de vakantie goed af te sluiten gaan we vroeg op om nog even lekker te kunnen zwemmen. De koffers zijn al gepakt en we pakken de laatste zonnestralen nog even mee!

We maken ons klaar en zitten om 08:00 al bij het zwembad, waar het heerlijk rustig is. De kinderen springen alvast het zwembad in, en wij hallen wat broodjes, bagels en muffins van de ontbijtzaal. Met een kop koffie en thee is het goed toeven aan de rand van het zwembad.

Alle regen is weer weggetrokken en de lucht is strakblauw. We hebben 2 uurtjes nog dus het is best de moeite. En je geniet toch altijd even bewuster als je weet dat je zo weer moet vertrekken naar Nederland.

Het was best wel even vreemd om de koffers te pakken dit keer. Bij alles wat je in de je koffer stopt, denk je aan de vliegramp en dan vooral bij de knuffels van Isabel en Jasper of een rugtasje van Cars bijvoorbeeld.
Brrrr. Vreselijk.

Om half tien vertrek ik naar het appartement om te douchen en 20 minuter komen ook Jeffrey, Isabel en Jasper. De kinderen gaan ook nog even douchen. Daarna kleden we ons aan en pakken Jef en ik de laatste spullen in. Om half elf zijn we klaar voor vertrek.

Het is ongeveer 50 minuten rijden en we rijden de tank helemaal leeg. Ze zullen weten dat we Nederlanders zijn. We redden het net tot aan de luchthaven, haha.

Jef zet ons af met alle koffers en tassen en hij brent de auto terug naar Alamo. De auto was overigens net nieuw, er stond maar een paar mijl op de teller en nu ongeveer 1000.

Het is bij de inckeckbalies super rustig en er lopen alleen een paar Nederlanders. Achteraf blijkt dat dit de enige passagiersvlucht is van vandaag! Heel gek.
Aan de mevrouw die ons incheckt informeer ik naar de buggy en tot mijn verbazing staat ze op en gaat de naar het kantoortje om deze te halen. Daar is 'ie weer! Handig voor de rugtassen, haha.

Doordat het zo rustig is, is de foodcourt gesloten. Er is slechts 1 restaurant en daar gaan we dan ook maar even zitten. We maken onze laatste dollars op en eten een cheeseburger (Jef) en de kinderen en ik een tosti.

Gelukkig waren we er niet 3 uur van tevoren en het duurt niet lang voor we mogen boarden. We zitten met zijn vieren in het midden.
We vliegen eerst naar Miami en daar stappen nog mensen uit en na het tanken stappen er weer mensen in die van Miama naar Amsterdam vliegen.
Dit kost toch nog wel veel tijd, al met al denk ik dat we 2 uur aan de grond staan.

Jasper heeft contact gemaakt met 2 Nederlandse jongens die naast ons zitten. Hij noemt ze zijn vrienden en omdat hij een beetje hyper is, moeten ze erg om hem lachen. En dat vindt Jasper natuurlijk weer geweldig.

Jasper zit tussen ons in, en dat is maar goed ook want als het aan hem ligt staat hij steeds bij zijn "vrienden".

Na het eten wordt het vliegtuig donker gemaakt en is het zaak een paar uurtjes slaap proberen te pakken, want als we straks aankomen is het kwart over acht 's ochtends en begint de dag.
Er zijn 3 stoelen voor ons vrij en daar leggen we Jasper neer. Het duurt even, maar dan valt hij toch in slaap. Lekker voor hem, en voor ons haha.
Isabel is heel lief en horen we niet, ze kijkt lekker films op haar tablet. Als ik zeg dat ze ook even moet gaan slapen, legt ze haar tablet weg, trekt haar schoenen uit en gaat slapen :-)
Ideaal.

Na een uur of twee ben ik min of meer diep in slaap en staat Jasper ineens in het gangpad met zijn dekentje. Mamma! roept hij. Beetje raar wakker geworden denk ik.
Hij komt lekker tegen mij aan liggen en slaapt weer verder. Zo ligt Isabel links tegen mijn schouder en Jasper op mijn schoot. Zie zo zelf nog maar even te slapen haha.

Het lukt toch en zo gaat de vlucht toch nog wel snel gelukkig. Om acht uur landen we weer veilig op Schiphol. Mijn vader haalt ons op en het is nog even spannend bij de douane.

Jef heeft een Mac Mini gekocht waardoor we over het bedrag gaan wat hij mag invoeren. Als we aangehouden worden moeten we belasting betalen, en dat maakt het voordeel wel een stuk minder natuurlijk. Als we bij de bagageband staan doet Jef de rugzak met de mac mini er in op mijn rug en maant me naar de uitgang, samen met Jasper. Ik ga zo nonchalant mogelijk langs de heren en tot mijn opluchting mag ik gewoon doorlopen!

Jef volgt een hele poos later, het duurde lang voordat de koffers kwamen. Jef gaat langs de douane met 4 koffers, 1 rugtas en 2 koffertjes van de kinderen samen met Isabel. De douanier vraagt verbaasd of Jef alleen reist met zoveel bagage maar legt uit dat ik al naar buiten met de jongste. Hij mag doorlopen.

Mijn vader staat al even te wachten, maar de zon schijn volop gelukkig. Alle koffers passen maar net in de auto en we rijden naar Heemskerk. Daar heeft oma Nel al een heerlijke ontbijttafel klaarstaan. Dat komt mooi uit, want in het vliegtuig kregen we niets en moesten we betalen voor een kopje thee.

We gaan ontbijten en zitten daarna nog even lekker buiten en geven de meegebrachte souvenirs. Dan wordt het toch echt tijd om naar huis te gaan!

De vakantie is weer tot een mooi einde gekomen en op naar de volgende :-)






1 opmerking:

  1. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad en super leuk om je blog te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan! Dikke kus en zie jullie snel weer eens live! :-)

    BeantwoordenVerwijderen